Wat gebeurt er met jouw producten?


Met een bedrijf die handelt in producten, die fysiek moeten worden verstuurd of geleverd aan de ontvanger.  Dit proces is het fulfilment in het bedrijf, hierin zijn allerlei stappen die belangrijk zijn en om de klant een beter begrip te geven wat er gebeurt als hij een aankopen doet zal er een verdere uitleg zijn over wat er gebeurt.

De weg naar de ontvanger

De eerste weg die jouw bestelde product aflegt is het onderdeel het inkopen van de producten die het bedrijf verkoopt, in het fulfilment binnen het bedrijf is dit de eerste stap. De ontvangst van de inkopen en de registratie van de opslag van de inkopen, zijn onderdelen die nauwkeurig moeten gebeuren.

Vanuit de orders die binnen gekomen wordt de verzending klaargemaakt, gekeken welke opslag in de buurt van de klant ligt als er meerdere opslag ruimtes zijn.

Vanuit daar wordt het product klaar gemaakt om worden te verzenden, ingepakt, geregistreerd en opgeslagen om verder te worden verwerkt

Vanuit daar wordt het proces overgeleverd aan het bedrijf wat de verzendingen doet, die handelen het af tot dat het wordt afgeleverd bij de klant in kwestie.

Achteraf

Hier is het proces van fulfilment natuurlijk nog niet klaar, er zijn twee scenario’s die er nog kunnen gebeuren. Jij (de klant) kan niet tevreden zijn met het product waardoor het proces van terugsturen en registreren en opslaan opnieuw weer begint. Wat er ook kan zijn is dat het product een fout heeft waardoor er een nieuw product moet worden gestuurd en het fulfilment proces weer opnieuw begint.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *